Friday, January 11, 2013

BICARA SANTAI USTAZ DON

Assalamua'laikum..

Perkongsian pada petang ni.. Santai Bersama Ustaz Don Daniyal di Dewan Jubli Perak, SUK Selangor

JIKA BERKESEMPATAN DUDUK DIHADAPAN MAKAM NABI S.A.W, JANGAN LUPA MEMOHON KEPADA RASULULLAH S.A.W, AGAR BERDOA SUPAYA ALLAH MENGAMPUNKAN DOSA KITA.. 



Surah An-Nisa, Ayat 64:
 
وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُوا أَنفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَّحِيمًا

"Dan kami tidak mengutus seseorang Rasul pun melainkan supaya ia ditaati dengan izin Allah. Dan kalaulah mereka ketika menganiaya diri mereka sendiri datang kepadamu (wahai Muhammad) lalu memohon ampun kepada Allah, dan Rasulullah juga memohon ampun untuk mereka, tentulah mereka mendapati Allah Maha Penerima taubat, lagi Maha Mengasihani." 





Siapa pun tak pernah menceritakan ayat yang sangat istimewa ni.

Diceritakan oleh
Muhibb Al-Allamah Fadhilatus Syeikh Ali Jum'ah (mufti mesir) suatu hari seorang alim ulama bernama Al Utbi sedang duduk di maqam nabi, lalu datang seorang arab badwi meluru ke maqam nabi lalu bacakan ayat ni dan selepas itu berkata "Ya Rasulullah aku datang dengan keadaan yang banyak dosa, kau mintalah pada Allah agar ampunkan dosa aku" lalu arab itu pun berlalu pergi dan Al-Utbi pun tertidur.

Lalu dalam mimpi nya, Rasulullah datang lalu bersabda "panggil orang tadi dan katakan padanya yang Allah ampun kan semua dosanya".

Lalu dibahaskan oleh para alim ulamak ayat ni valid sampai bila? lalu sepakat mengatakan bahawa ayat ni valid sampai ke hari kiamat.

Tuan2 dan puan2 marilah kita rebut peluang ini, jika ada rezki kita menunaikan umrah atau haji nanti, selepas bagi salam pada Rasul tercinta, bacalah ayat ni dan mintalah pada Rasulullah agar ampunkan dosa2 kita. InsyaAllah....


sharing dari ustaz Don Daniyal...


ADAB ZIARAH MAKAM NABI S.A.W : SILA KLIK

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi melawati blog ini dan memberikan komen..
Mudah2an Allah merahmati kita.. Allah humma Amin!